mandag 21. januar 2013

Spennende helg med symaskinen

I'm back! Utrolig kjekt at så mange er innom bloggen min. Er litt dårlig til å komme med nye innlegg, men her kommer det iallfall noe nytt :-)

Jeg har hatt en spennende helg med symaskinen. Har fått litt dilla på blyantskjørt og bestemte meg for å prøve å sy et selv (det ble faktisk tre...). Etter en del research på internet, fant jeg endelig en oppskrift som jeg klarte å finne ut av. (Den kan du finne HER)

Så med en liten dæsj rødvin i et glass og penn og papir satte jeg igang med å tegne mønsteret etter "House of Marmelade sin versjon av blyantskjørtet. Det tok laaang tid, men  når mønsteret var tegnet gikk det faktisk ganske fort. Jeg brukte stoffet fra noen bomkjøp jeg hadde gjort på Fretex og fikk sydd det sammen til mitt første blyantskjørt. Det er rart hva man kan får ut av gamle kjoler...

Her har dere bilder av resultatet:


                


Hvorfor ikke prøve å sy et blyantskjørt? ok, det tar tid å tegne og måle opp mønsteret (kanskje litt lengre når man har litt rødvin i glasset) men når mønsteret et ferdig tegnet går det ganske fort. Takk til strykejernet som hjalp meg med alle sømmene som skulle sys :-)

Ha en nyyydelig mandag ettermiddag! 

klem fra Wibi





1 kommentar:

  1. Halleluja, akkurat inspirasjonen jeg var på jakt etter. Stilige skjørt :-) Tusen takk for tipset! Her er det bare å hive seg rundt å tegne mønster, yeah :-)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...