mandag 16. april 2012

DIY: Gavekurv med Ost og Vin...

...en god gaveide til noen som har alt :-) Det er tall på hvor mange ganger jeg har vært usikker på og ikke visst hva jeg skulle gi i gave til bursdagsbarn og jubilanter! Men dette var en god ide! 

Dette trenger du:

Gråpapir
Hyssing
Saks
Tape
Pappeske (den hentet jeg i fruktavdelingen på nærbutikken)

Innhold i kurven:

Det velger du helt selv :-) Jeg gikk denne gangen for noen gode oster, et godt roquefort-syltetøy, Rioja Rødvin og rugkjeks.



Jeg valgte å lage underlaget av gråpapirstrimler. Siden jeg ikke har makuleringsmaskin i hus, tok det litt tid å klippe alle disse strimlene for hånd, men med litt godt selskap er det bare koselig. 
For å gjøre kurven et smule mer hjemmelaget, klippet jeg ut merkelapper til alle ostene i stedet for å ha klisterlappen fra butikken, som etter min mening ikke er så flatterende;-)




Når alle strimlene er klippet opp og lagt i bunnen av esken er det bare å dandere godsakene på en fin måte slik at det ser innbydende ut :-)




Så var det siste hånd på verket. Et hjemmelaget bursdagskort. Slipp fantasien løs!

Gaven ble overrakt på familienfesten i går og ble mottatt med store smil. Nå skal vi kose oss! 

Ha en fin dag!

Wibi

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...