fredag 5. august 2011

Den håndarbeidende sopranen

Til daglig er jeg operasanger og i tillegg jobber jeg som skolekordirigent. Jeg avsluttet min mastergrad i klassisk utøvende sang og opera våren 2011, og skal nå prøve lykken som operasanger. Strikketøyet kan nok bli en god "vente"-aktivitet på fremtidige regiprøver. Jeg har allerede strikke flere "vente"-plagg de siste årene. Min siste kreasjon var denne rosa strikkejakken, eller "Poppea"-jakken som den nå kalles.




Den ble til under regiprøvene på L'incoronazione di Poppea av Claudio Monteverdi. Ja, for det er mye venting. Det er morsomt, jeg hørte en gang en dreven operasanger som sa: " Jeg har vært operasanger i snart 30 år, og jeg har sikkert ventet i 20 av dem".

Det som er så fint med håndarbeidet er jo at man kan allikevel følge med og være parat når du blir kalt til gulvet.

Flottesen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...