torsdag 21. juni 2012

Heklet setetrekk til sykkelen...

Jeg fikk plutselig ånden over meg og fikk heklet et fint setetrekk til sykkelsete på sykkelen min. Det ble faktisk ikke så verst. Det gamle setet trengte en liten "makeover". Litt restegarn og slikt kan gjøre susen:-)



Det var relativt enkelt å lage. Jeg skrudde av setet brukte den hele tiden som mål for trekket. Først heklet jeg toppen. Deretter heklet jeg rundt toppen, ca.to omganger uten å felle. Deretter felte jeg en maske i hver hjørne bak ca. annen hver omgang. Det var ikke nødvendig å felle foran. Jeg felte også et par omganger i overganger til tuppen. Hele tiden målte jeg i forhold til setet. Mot slutten, på en omgang,  felte jeg god del masker foran på tuppen og  i hvert av hjørnene bak slik at de bretter seg rundt setet. Deretter heklet jeg to omganger uten felling og til slutt laget jeg en hullerad med staver og en løsmaske mellom hver. Til slutt heklet jeg et knytebånd til å feste setetrekket slik: start med to løsmasker, snu og hekle fm i 2.lm, snu, hekle en lm, fm i neste fm. Du har da hele tiden en lm og en fm som du hekler så lang du ønsker. Beklager at jeg ikke har en skikkelig oppskrift, men jeg håper dette iallefall kan gi en liten pekepinn på hvordan du kan gå frem.






Nå tenkte jeg å ta meg en liten sykkeltur med det nye gliset! Nå er jo sykkel nesten så god som ny :-) 


Ha en riktig solfylt og fin torsdag! 


Klem fra Wibi


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...