torsdag 8. august 2013

Make-over del 2...

...denne sommeren har det ikke blitt så mye reising, men det har ikke vært mangel på kjekke ting å gjøre mellom slagene! 

I leiligheten har jeg hatt en sofa som jeg ikke har vært helt fornøyd med. Den har så absolutt gjort nytten og gode å sitte i er den også. Men mønsteret og fargen har jeg ikke helt klart å vende meg til. Har lenge tenkt på å gjøre noe med det men det har hele tiden blitt utsatt... Så skjedde det! På vei hjem fra jobben gikk jeg innom (nesten på impuls) Stoff og stil i Hillevåg og fant et stoff som jeg likte som kunne passe til sofaen. I tillegg kjøpte jeg en ekstra kraftig nål til maskinen og en solid sytråd. Klar for utfordringen! Jeg begynte med 4 meter, men fant fort ut at det ikke var nok. Det endte med at jeg var innom stoffbutikken hele tre dager på rad etter jobb. Butikkekspeditøren lo godt da jeg kom inn tredje gangen og lurte på hvordan jeg kunne bomme så veldig på stoffmengden. Jeg kunne ikke si annet enn at jeg rett og slett ikke hadde oversikt og at jeg tok det på øyemål som ikke var spesielt velutviklet :-)


Men til slutt fikk jeg nå gjort den ferdig. På mange måter jeg glad for at jeg hele tiden hadde for lite stoff, for da fikk jeg iallefall nattesøvnen! Det er rart det der. Når jeg først begynner på noe så klarer jeg ikke å legge det fra meg før det er ferdig...

Nå kan ikke stuen sammenliknes med hvordan den var før sofa-makeoveren! Den er blitt som ny. Mye mer motiverende å holde skikkelig orden og det ser rett og slett mer ryddig ut generelt sett. Deilig! 


Mange klemmer fra Wibi

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...