torsdag 19. september 2013

Skumgummimadrass + bestemorruter = terningrangle

Her en dag fikk jeg det for meg...terningrangler, det er vel kanskje et kjekt prosjekt å sette i gang. Jeg tok turen til Jysk og kjøpte en skumgummimadrass til en billig penge og dro hjem, klar for å iverksette den nye ideen. 

Den flatklemte madrassen tok sin tid å bli sin egentlige størrelse, men så kunne jeg gå i gang. Under finner dere fremgangsmåten jeg brukte. Ps: det naturligvis ikke nødvendig å kjøpe en hele svær madrass...jeg kommer nok til å ha skumgummi i lange tider fremover...

Dette trenger du:
Skumgummi 
Skarp kniv
en liten boks med mais/makaroni til å ha inni skumgummi-terningen
hekle nål nr 2
garn
synål



1: Mål trykkelsen på madrassen (min var 9cm), så måler du til slik at du får alle sidene i terningen like. Skjær ut terningene med en skarp kniv el. 
2: del terningen i to og skjær ut en liten firkant i midten til boksen med makaroni/mais. 
3: Sett de to delene sammen igjen. (her går det sikkert an å lime dem sammen også) 




4: Hekle 6 bestemorruter med 5 omganger. Jeg prøvde meg frem med en bestemorrute for at den skulle passe i hver side. På mine terninger var det heklenål nr.2 som måtte til 


5: Sy bestemorrutene sammen rundt skumgummiterningen, fest trådene og voilà! en terningrangle :-) 






Lykke til ! 

Ha en fin fin dag :-) 

klemmer fra Wibi




1 kommentar:

  1. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    Giaonhan247 chuyên dịch vụ vận chuyển hàng đi mỹ cũng như dịch vụ ship hàng mỹ từ dịch vụ nhận mua hộ hàng mỹ từ trang ebay vn cùng với dịch vụ mua hàng amazon về VN uy tín, giá rẻ.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...