tirsdag 7. februar 2012

Bilder fra Roma

DSC_0773DSC_0775DSC_0779DSC_0781DSC_0616DSC_0617
DSC_0624DSC_0625DSC_0628DSC_0634DSC_0663DSC_0664
DSC_0693DSC_0699

LaTraviata79's photostream on Flickr.

Siden jeg har hatt tid og anledning til å bli godt kjent med byen, så har jeg ikke latt fotoapparatet bli liggende igjen hjemme. Noe av det jeg har likt aller best her er de herlige turene på to hjul rundt i byen.

En av de første tingene jeg gjorde da jeg kom til Roma, var å kjøpe sykkel i Porta Portese, et marked i nærheten av Trastevere...det er det lureste jeg har gjort...og jeg anbefaler det på det sterkeste!! Den kostet meg kun 60 euro og har fungert sånn noenlunde hele tiden. Trafikken er kanskje ikke så veldig sykkelvennlig, men holder du deg litt på fortauet og litt i gata er det ingen som klager, verken fotgjengere eller billister :)

På sykkel kommer du deg lett rundt til alle de viktigste severdigheten, men også til de som du kanskje ikke ser når du går de vanlige rutene i Roma. Små smau og trange gater, bortgjemte kirker, spesielle butikker og billige lokale spisesteder....det er slik du finner skattene i en by som denne...her ser dere noen av bildene jeg har tatt på mine  oppdagelsesferder i Romas gater :)




I've had time and the possibility to get to know the city of Rome and I certainly haven't been leaving my camera at home. One of my favorite things to do here in Rome has been my trips on my bicycle. 


One of the first things I did when I came here was to buy a bicycle at the marked in Porta Portese....this must have been one of the smartest things I've done here....and I highly recommend it!! It only cost me 60 euros and it has been working all the time. The trafic in Rome is not made for bikers, but if you stay a little on the sidewalk and a little bit in the streets no one gets angry.


When you use the bike you get around much easier and you get to see the things that you not normally see when you take the usual routes in Rome. Narrow streets, hidden churches and cheap (and good) restaurants.....this is the way to find the treasures in a city like Rome....and these are some of the pictures I've taken while discovering the other side of Rome :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...