tirsdag 7. februar 2012

Å øve eller å ikke øve.....

...det er spørmålet. Det har skjedd en del midlertidige forandringer i Roma etter at snøen kom...de fleste offentlige instanser har vært stengt i noen dager nå på grunn av snøen. Dette inkluderer også konservatoriet her nede....og det betyr bare en ting.....jeg må øve hjemme....

....that's the question. There has been alot of temporary changes in Rome after the snowfall....most of the official offices and schools are closed because of the snow. This also includes the conservatory...at that means only one thing....I have to practice at home....


Faktisk er det ganske vanlig i Italia for musikkstudenter å øve hjemme. Det er bare i Norge vi er så heldige som har masse øvingsrom tilgjengelige....hadde det ikke vært for at italienske hus eller boligkomplekser er så lite lydisolerte og det faktum at det for tiden er stor oppussing av leiligheten over, hadde jeg ikke hatt problemer med å synge ut av hjertens lyst her i leiligheten hvor jeg bor. Men disse omstendighetene setter bremser på meg. Også i går var skolen stengt og jeg måtte øve hjemme...det var vanskelig å konsentrere seg...  Ja ja, øve må jeg uansett, så jeg får bare synge ut :-)

It is actually quite common for musicstudents in Italy for rehearse at home. It's only in Norway we're so lucky to have som many rehearsingrooms....if it hadn't been for the fact that Italian houses are so badly insulated or the fact that there are builders working and making alot of noise in the appartment in the topfloor, I wouldn't have any problems rehearsing at home....also yesterday the school was closed and I had to rehearse at home....it was really hard to consentrate.... Well well, I have sing no matter what, so I'll just sing out loud :-)




------------------------------------------------------------------







Forresten, her er en liten smakebit til på pågående prosjekt.
By the way, this is a preview to my ongoing project.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...