lørdag 25. februar 2012

Hekle eller ikke hekle...

...på metroen? Vel, spørsmålet har jeg spurt meg selv flere ganger, siden jeg de siste dagene har vært avhengig av offentlige transportmidler.  På mange måter føles det rart å gjøre det her i Roma. I Stavanger har jeg null problemer med å ta opp strikke- eller hekletøyet på bussen.  Kanskje det er den beskjedne norskheten som stopper meg. Jeg har ikke sett en eneste person som har drevet med noen form for håndarbeid rundtom i Roma (bortsett fra at jeg kan anta at de damene som handler i min "faste" garnbutikk driver med det sammen som meg og signoraen som jeg bor med). 





Her om dagen satte jeg meg tilrette  "al bar" på skolen. Gjett om jeg fikk mange rare blikk, tenker det vil være enda flere på metroen. Nei, jeg proevde, men avgjørelsen er tatt...hekletøyet forblir nedpakket i veska til jeg kommer inn dørene hjemme. I Stavanger er det en annen sak....

God fredag! Ha en god kveld videre:-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...