onsdag 8. februar 2012

Nøstehandel i Roma


I Roma er det, for en fremmed, ikke særlig lett å finne butikker som selger garn og denslags. Da jeg kom hit var  det selvfølgelig et "must" å finne en butikk som kunne holde meg forsynt med garn og diverse andre sysaker, så jeg brukte litt tid på å finne dem. Jeg gjorde det først på gamlemåte, ved å spørre folk på gata og i diverse teppebutikker og "sparkjøp"-butikker. 

"Dove posso trovare un negozio chi vende filato di lana?" 
På det tidspunktet kunne jeg ikke mye italiensk, så jeg takker google translate for hjelpen :-)

Jeg fant omsider butikken ( med hjelp fra Google og googlemaps) som har blitt min faste "garnleverandør", og i dag har jeg vært på salg. Jeg har for tiden en forkjærlighet for pastellfarger..så det ble det denne gang. 

"Cosa devo fare?"



It's not easy for a stranger to find a place that sells yarn in Rome. When I arrived in Rome one of the first things I had to find, was of course  place like that. I first tried finding it by using the oldfashion way, asking people in the street....

"Dove posso trovare un negozio chi vende filato di lana?" 
At this point my Italian was very poor, so I thank google translate:-)

I finally found the store of my likings (with help from google and googlemaps) and today I have been shopping! I've fallen in love the pastels lately.....

"Cosa devo fare?"


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...